Table of Contents
Odbor Plave vrpce Vjesnika odlučio je da će za
nagradu za hrabre poduhvate na morukandidirati 4 nominirana u pojedinačnoj i momčadskoj kategoriji.
Predstavili su prvog kandidata, na naš ponos,
lučkog kapetana iz Sali Ivu Švorinića.
Zašto je Švorinić zaslužio ovo priznanje?
Kanader koji je gasio požar u Parku prirode Telašćica sletio je na more milju južnije od mjesta Sali na Dugom otoku kako bi usisao morsku vodu za gašenje . Zbog kvara na jednom od dva motora(2500 ks) taj moćni „vodeni bombarder”, dugačak 20 m i širok 30m, više nije mogao uzletjeti, te se bespomoćno vrtio u krug. Da nevolja bude veća puhala je i jaka bura, koja ga je počela nositi. Do zrakoplova je odmah spasilačkom brodicom (9,50m) doplovio lučki kapetan iz Sali Ivo Švorinić koji je kanader uzeo u tegalj, u vjetar, prema milju udaljenoj luci Sali. Pritom su mu asistirale još tri brodice, jedna je konopom držala rep zrakoplova, a druge dvije svaka po krilo. Švorinić je naredio da se od brodova „očisti” saljska luka, kako bi se napravilo mjesta za privez tog nenadanog gosta. Kanader je u luci privezan kao brod sigurnosti radi u četverovez, a zapriječeno je i uplovljenje i isplovljenje brodovima i brodicama u i iz luke, da se slučajno neko plovilo ne bi zabilo u nesvakidašnjeg gosta na vezu. Drugo jutro helikopterom je na Sali sletio mehaničar koji je otklonio kvar na motoru kanadera, te je „vodeni bombarder” odletio iz Sali. Zbilo se to 1. kolovoza 1996. godine, kad je iz rata tek izišla Hrvatska imala samo dva kanadera, a riječ o jednoj u nizu od više stotina akcija pružanja pomoći i spašavanja na moru koje je odradio lučki kapetan iz Sali Ivo Švorinić u dosadašnjih 25 godina službe.
Uvijek u službi svojih otočana
Treba reći da je Švorinićev otac, također imenom Ivo, 27 godina bio saljski lučki kapetan. Skromni Švorinić kaže kako je u minulih četvrt stoljeća služenja otočanima oko 450 puta imao hitan prijevoz sa otoka na kopno, uglavnom bolesnika i ozlijeđenih, najčešće u Sukošan ili Zadar, a samo u posljednjih nekoliko mjeseci tridesetak puta uspješno je odradio medicinski prijevoz otočana i njihovih gostiju. Tako je 29. travnja ove godine iz Sali u Zadar hitno prevezao zadarsku redateljicu Maju Šimić, koju su na otoku, nakon uspješno izvedene kazališne predstave, uhvatili trudovi, a ubrzo nakon dolaska u zadarsku bolnicu rodila je sinčića.
Kad je 13. kolovoza 2007. godine dva kabela (jedan kabel je 185,2 metra, deseti dio nautičke milje) sjeverozapadno od otočića Krava na Dugom otoku gorio jedrenjak za višednevna krstarenja „Mornar” , na kojemu je bilo 25 gostiju i 5 članova posade, akcijm spašavanja turista i posade, gašenjem , a potom i nasukanja „Mornara”, da ne dođe do onečišćenja, koordinirao je Švorinić, uz puno povjerenje svojih nadređenih.
Putnike sa „Mornara” prihvatili su brodovi „Kažimir” i „Antonela”, a u gašenju požara koji se proširio iz strojarnice sudjelovali su članovi DVD-a Sali, djelatnici Parka prirode Telašćica , te na kraju i zadarska vatrogasna postrojba. Da se spriječi onečišćenje mora i obale, „Mornar” je nasukan u jednoj uvali, a iz njegovih tankova crpkama je izvađeno gorivo.
Kapetan Švorinić kaže kako mu je od nedavno puno lakše raditi, jer je dobio mladog, a već iskusnog pomoćnika Nikolu Milića(30), voditelja spasilačke brodice.