Table of Contents
Kada je aktualna vlast kandidirala Božidara Kalmetu za gradonačelnika Zadra, bila je svjesna da će se morati nositi s pravdanjem mnogobrojnih afera bivšeg ministra, od suradnje s Fimi medijom do činjenice da su se u njegovu resoru odlile milijarde kuna kroz poslove cestogradnje.
Skretanje pozornosti s afera
Da bi se skrenula pozornost s pokradanja države, Kalmeta je svojem potencijalnom biračkom tijelu odlučio ponuditi priču o brizi za Zadar. Ta se priča ne temelji na dosadašnjim zaslugama HDZ-ove garniture vlasti, jer industrija grada je na najnižim mogućim granama, a nezaposlenost na alarmantnim brojkama, već na potencijalu Gaženice.
Tako Kalmeta u isti kontekst promočudno stavlja interes Zadrana, razvoj grada i nezainteresiranost Vlade za dovršetak velikog infrastrukturnog projekta, samim time gospodarsku budućnost kraja. Jasna je to retorika s kojom je ušao u političku kampanju, u kojoj mu je prvi cilj uvjeriti sugrađane kako aktualna državna vlast ne mari za Zadar i kako je o prosperitetu same Gažnice, samim time potencijalnim radnim mjestima, brinuo jedino HDZ i njegova malenkost.
Dogovor s investitorima
U svojim uvijek jednako konceptiranim intervjuima Kalmeta tvrdi kako je sudbina Gaženice, luke od državnog interesa za koju su nađeni investitori europske razvojne banke, na čekanju. Trebala je, tvrdi s dozom patetike, pokušavajući tako prizvati sjećanje građana na njegove zasluge u čitavoj priči, biti gotova do 2014., a sada, aludirajući na poteze resornog ministarstva i Vlade, „prolongira se do ko zna kada“.
Uz to, Kalmeta napominje kako banke koje projekt financiraju ne gledaju blagonaklono na čitavu situaciju, iako nigdje ne pojašnjava s kim je to on u kontaktu i tko mu je konkretno izrazio nezadovoljstvo.
Iz resornog ministarstva dobili smo odgovor kojim se jasno pobijaju izrečene tvrdnje. Projekt nije na čekanju, godina 2014. i dalje stoji kao rok u kojemu će zaživjeti pomorski putnički promet u luci Gaženica, a o nezadovoljstvu predstavnika banaka suludo je govoriti kada su se upravo oni s ljudima iz resora usuglasili oko promjena.
„Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture i Lučka uprava Zadar su s predstavnicima bankarskih institucija EIB i KfW, koje financijski prate projekt usuglasili promjenu modela financiranja Nove luke Zadar – Gaženica. Već će se u idućoj godini trajektni promet iz stare gradske jezgre u luku Zadar-Gaženica izmjestiti, a do tada će se dovršiti svi potrebni infrastrukturni radovi te osigurati uvjeti za prihvat putnika i obavljanje pomorskog putničkog prometa, a za tu će se namjenu u slučaju potrebe osigurati i financijska sredstva u državnom proračunu za 2014. godinu“.
Širenje laži
Nove odluke ministarstva pokušava obezvrijediti i tako što u javnost iznosi tvrdnje da skupina ljudi iz resora pomorstva, prometa i infrastrukture (iako ponovno ne spominje konkretna imena) želi osposobiti luku tako što će na infrastrukturni objekt u koji je već uloženo 140 milijuna eura postaviti kontejnere za urede i kemijske toalete za putnike.
„Iznesene tvrdnje nisu točne. Lučka uprava Zadar je, kao što smo izvještavali, raspisala natječaj za iskazivanje interesa strateških partnera za gradnju zgrade terminala i to s mogućnošću da to čini prema postojećem projektu ili prema vlastitom projektu. Lučka uprava Zadar razrađuje projektno rješenje za privremene građevine koji će udovoljavati uvjetima za korištenje trajektne luke, koja se planira staviti u funkciju već u sljedećoj turističkoj sezoni, što je čak dvije godine ranije od planiranog“.