Table of Contents
Potrebno je mijenjati navike. Nime, građani više ne putuju na posao autobusom, dok je to u razvijenoj Europi uobičajena pojava, te je to drastično smanjilo broj prodanih radničkih pokaza čija se brojka kreće oko 600-injak na mjesečnoj razini. Ova brojka je višestruko manja nego što je to bilo prije dvadesetak godina
U gradskom poduzeću Liburnija, bez kojega većina školaraca ne može zamisliti svakodnevne odlaske u školu, za prošlu poslovnu godinu vežu pozitivne financijske rezultate.
Prema riječima njezinog direktora Edvina Šimunova, nakon 2014. godine u kojoj je ostvaren gubitak od 1,8 milijuna kuna koji bi se trebao sanirati iz dobiti u sljedećim godinama, na minus je utjecala cijena goriva koja je stalno rasla.
Manje radničkih pokaza
– Najveći trošak je gorivo, na što otpada čak 25 posto, a na to ne možemo utjecati. To nije mogao pratiti niti Grad Zadar, a mi cijene nismo dizali od 2012. godine. Svjesni smo svoje socijalne uloge, ali činjenica je kako se sve manje građana koristi gradskim prijevozom i sve to utječe na naša poslovanje. Lani smo izdali čak 9.000 besplatnih iskaznica u gradskom prijevozu, a one se odnose na umirovljenike čija je mirovina do 2.500 kuna, razne udruge, zadarske studente i stradalnike Domovinskog rata. Nekada se vidi kako su autobusi puni, ali zapravo se radi samo o prividu. Mogu kazati da naši planovi za razvoj nisu reprezentativni. Prema anketama koje smo proveli među putnicima dosegnuli smo jednu zavidnu razinu što se tiče autobusa i održavanja linija. Ipak, uvijek treba pratiti potrebe, pa je i najveća zamjerka na zakrčenost cesta tijekom sezone, kada autobusi kasne i to mi ne možemo kontrolirati, tvrdi Šimunov.
Potrebno je mijenjati navike. Naime, građani više ne putuju na posao autobusom dok je to u razvijenoj Europi uobičajena pojava, te je too drastično smanjilo broj prodanih radničkih pokaza čija se brojka kreće oko 600-injak na mjesečnoj razini. Ova brojka je višestruko manja nego što je to bilo prije 20-ak godina.
Prošle godine se Liburnija morala prilagoditi novim potrebama putnika uvođenjem linije za Gaženicu. Disperziranosti brodskog prometa koja je osobito otežavajuća ljeti kada se s dvije lokacije iz Gaženice i s Poluotoka povezuju dijelovi grada, morala se prilagoditi i gradska prijevoznička tvrtka.
Više reda na kolodvoru
– Prosjek putnika na liniji iz Gaženice je jako nizak to je tek 5-6 putnika, ali je treba održavati. Činjenica je kako se troškovi ne bi smanjili ni da uvedemo mini buseve.
Cilj nam je u ovoj godini u okvirima naših mogućnosti održavati dosadašnje uvjete rada. Što se tiče investicija plan nam je nabaviti valjke za kočnice, modernizirati ili promijeniti praonicu autobusa koja je stara više od 20 godina i osuvremeniti benzinsku crpku. Ako jednu od te tri stvari uspijemo realizirati bit ćemo zadovoljni, kaže direktor Liburnije.
U posljednje vrijeme ova tvrtka koja ima redovitu liniju iz Zračne luke Zadar do grada, nailazi na velike probleme jer je liberalizirani sustav u prijevozu doveo do kaosa u borbi za putnike. Za direktora Liburnije problem je u zakonima koji su to omogućili, a zapravo o kvaliteti i cijeni usluge nitko ne vodi računa.
Prosjek starosti autobusa je trenutno 8 godina, što je u europskim razmjerima dobar prosjek, zbog kojega se Zadrani ne moraju sramiti. Najveći broj autobusa je klimatiziran, a očekuje se kako bi se u sljedećoj godini kada ističe ugovor o leasingu za pet autobusa, trebali nabaviti novi.
Autobusni kolodvor kojim upravlja Liburnija u ljetnim mjesecima je okupiran taksistima što u sezoni stvara veliki problem jer se stvara ružna slika u situacijama kada turiste taksisti doslovno vuku za rukav. Dodatni zaštitari koji su lani bili stacionirani na kolodvoru često su morali ulaziti u nepotrebne rasprave s upornim taksistima.