Table of Contents
Ovaj članak originalno je objavljen u tiskanom izdanju magazina ZADAR News Panorama 23.12.2016.
Direktorica Zračne luke Zadar, Irena Ćosić sretno trlja ruke na kraju još jedne izuzetne turističke sezone s obzirom na ohrabrujuće rezultate i brojke koje je ova tvrtka, koja je ključna za razvitak turizma u Zadru i Zadarskoj županiji ostvarila u 2016. godini. Naime, po prvi put je Zračna luka Zadar premašila broj o prijemu čak 500 tisuća putnika. No, u svoj toj idili, očito, mora nešto i zaštekati. Tako je zbog direktorice Turističke zajednice Zadarske županije, Mihaele Kadije, koja je u ime Turističke zajednice Zadarske županije odbila potpisati ugovor koji bi Zračnoj luci Zadar iznajmljivačima, taxistima, agencijama i rent-a-carovima donio 20% više gostiju, direktno dovela u pitanje daljnju suradnju Zračne luke Zadar s Ryanairom. S direktoricom ZLZ, Irenom Ćosić razgovarali smo upravo o tim i ostalim temama bitnim za razvoj turizma u zadarskoj županiji.
Ova godina bila je iznimno uspješna za Zračnu luku Zadar. Po prvi put ste premašili brojku od 500,000 putnika.
Da, ova godina će za Zračnu luku Zadar ostati upisana kao najuspješnija godina u povijesti Zračne luke. Uspjeli smo premašiti brojku od 500.000 putnika i postići čak i veći promet od planiranog. Do kraja godine će to biti oko 518.000 putnika, što je porast 6,4% u odnosu na proteklu godinu, a planirali smo oko 5%. Rezultat je ovo višegodišnjeg zalaganja Uprave i svih zaposlenika koji su na najbolji mogući način odrađivali svatko svoj posao.
EasyJet
Niskotarifna britanska zrakoplovna kompanija EasyJet stiže u Zadar. Iz te kompanije najavljeno je održavanje sezonske linije između Milana i Zadra. Linija će se odvijati tri puta tjedno od 27. lipnja do 3. rujna 2017.godine. EasyJet drugi je najveći low cost prijevoznik u Europi i trenutno je prisutan na tri hrvatske zračne luke – Dubrovnik, Pula i Split.
“Zračna luka Zadar iznimno je zadovoljna interesom drugog najvećeg low cost prijevoznika. Iako surađujemo i s brojnim drugim niskotatifnim kompanijama dolazak Easy Jeta je važan iskorak u širenju ponude i našem poslovanju. U budućnosti se nadamo uvođenju novih linija i još boljoj suradnji.” – istaknula je direktorica Irena Ćosić.
Što trebaju učiniti Zračna luka i lokalna zajednica da bi se učinio još
veći iskorak i još veće brojke?
Naravno da očekujemo i daljnji porast prometa. No, on je isključivo vezan za turističku ponudu Zadarske županije, broj turističkih kapaciteta i svega onog što privlači goste u Zadar. Ipak je turizam taj koji puni avione, a mi smo u svemu servis i olakšavajuća okolnost da gost čim prije dođe na odredište. Što se tiče lokalne zajednice treba se i dalje raditi na proširenju turističkih usluga i sadržaja, izgradnji novih hotelskih kapaciteta bez kojih nema novih linija, dodatno lobirati Zadar na međunarodnim sajmovima.
U javnosti je poznat vaš sukob s direktoricom Turističke zajednice Zadarske županije Mihaelom Kadijom.
Što se tiče komunikacije i suradnje s TZZŽ nikako nisam zadovoljna od kad je na čelo došla gđa Mihaela Kadija. Ne bih rekla da je to moj sukob s gđom Kadijom, više bi to nazvala mojom reakcijom na njezino jednostrano ignoriranje i nepoštivanje svih dogovora koje smo postigli na brojnim sastancima sa čelnicima županije i grada. Zračna luka Zadar je uvijek postupala sukladno svim dogovorima sa županom Zrilićem i gradonačelnikom Kalmetom, odnosno s odlukama lokalne politike, a sve za dobrobit cijele naše regije s obzirom da znamo koliko značenje ima projekt Ryanaira. Preuzimamo na sebe izuzetno velike odgovornosti i rizike već 10 godina te u ime TZZŽ plaćamo marketing tijekom cijele sezone, a tek krajem sljedeće godine bi se nešto skupljenog novca počelo vraćati. Dakle, mi nastupamo kao besplatni kreditor projekta, da mi to ne radimo ne bi bilo ni projekta s Rynairom. Pored toga se odričemo milijunskih iznosa kroz popuste koje dajemo na naše usluge. Posebno naglašavam da nikad nismo potpisali nijedan anex ugovora, a da to nisu potvrdili župan i gradonačelnik, pa nikako ne stoji izjava TZZŽ da je Zračna luka sama napravila dugove, a to je zapravo još uvijek nevraćeni novac nama koji smo mi već uplatili za marketing u ime TZZŽ. Ono što uvijek ističem je, da ako smo partneri u jednom projektu. Ako smo mi i TZZŽ, onda se ne može jedna institucija maksimalno osiguravati i izdvajati od bilo kakvog rizika u cijelom projektu, a na štetu drugog partnera. Dakle, TZZŽ se maksimalno ogradi svojom limitiranom punomoći za koju znamo da bi od tog iznosa bilo znatno kraća sezona (tek 5 mjeseci) a sve preko tog iznosa ZLZ mora na sebe preuzeti rizik da li će se skupiti i vratiti uloženi novac. Dok je gospodin Ivo Dunatov vodio TZZŽ ta punomoć nije bila limitirana. Dakle, mi vjerujemo dogovorima s čelnicima grada i županije, a TZZŽ ne, što je apsurdno posebno znajući da je župan predsjednik Skupštine TZZŽ. To stalno nepovjerenje i nesigurnost gđe Kadije iziskuje nam enormne probleme jer smo u situaciji kad se treba potpisati dogovoreni iznos za anex 2017., a nemamo nikakve punomoći, jer gđa
Kadija nije sve ugovore još obnovila i dogovorila nove, za što treba vremena, ali vremena nemamo mi prema Ryanairu. Dakle, kad bi mi postupali ziheraški kao gđa Kadija, ne bi nikad ni bilo Ryanaira.
Ryanair je ponudio 20% povećanje prometa, no to je odbijeno. Zašto?
Ponuda Ryanaira za 20% povećanja prometa za 2017. nije prihvaćena na
zadnjem sastanku sa čelnicima Županije i Grada. Složili smo se da promet ide u nivou ovogodišnjeg jer se ne može zatvoriti potrebna financijska konstrukcija i jer su povećanja bila ponuđena u srpnju i kolovozu, a zadarska regija zainteresirana je za povećanje prometa u zimskim mjesecima što za sad nije bilo moguće. Naša suradnja sa županijskim i gradskim vlastima po pitanju ovog projekta je izvrsna, u stalnoj smo koordinaciji po svim pitanjima, izuzetno sam zahvalna čelnicima Županije i Grada Zadra na aktivnoj podršci. Pozdravljam i podršku novog ministra turizma g. Cappellija koji je istaknuo da bi tako značajan projekt, kao što je Ryanair, trebao imati poseban status za sufinanciranje. Nadamo se rješavanju tog pitanja kroz boravišnu pristojbu.
Kakav promet očekuje u 2017. godini i možete li najaviti neke nove linije?
Promet u novoj sezoni 2017. očekujemo u još većoj brojci od ove 2016., jer ćemo imati neke nove linije i pojačanje broja rotacija od postojećih kompanija te neke nove destinacije o čemu ćemo detaljnije moći reći tek pred početak sezone. Dogovori su još u tijeku pa ne možemo još davati nikakve konkretne izjave.
Ovaj članak originalno je objavljen u tiskanom izdanju magazina ZADAR News Panorama 23.12.2016.