Table of Contents
Zadovoljni smo iskazanim interesom, jer su stigle četiri prijave kojima se iskazuje javni interes za projekt terminala u Gaženici, odnosno njegovo dovršenje po jednom od dva moguća modela. Moram kazati, suprotno nekim tvrdnjama, pa i objavama na jednom portalu, da smo to i očekivali jer smo s dijelom prijavljenih i ranije imali kontakte, odnosno ponavljam ono što govorimo od početka da je Gaženica dobar projekt, da je ovo središnja luka na hrvatskom Jadranu koja ima sve preduvjete za dobru budućnost, kazao nam je Zadar Emil Bilić, ravnatelj Lučke uprave.
Kao što je poznato, za dovršetak terminala u Gaženici u sklopu trajektne i kruzerske luke u dogovoru s Ministarstvom prometa raspisan je međunarodni javni poziv za iskazivanje interesa potencijalnih partnera i mogućih budućih koncesionara. Natječaj je trajao do 23. svibnja. Na natječaj su, kako nam prenosi ravnatelj Bilić, pristigla četiri ponude. Interes su iskazali Venezzia Terminal Passeggeri, operater venecijanske luke za kruzere jedan od najvećih na Sredozemlju, jer je poznato da je venecijanska luka jedna od najsnažnijih kruzerskih luka u ovom dijelu svijeta.
Global Port Holding iz Turske je, također iskazao interes, a riječ je o jednom od najsnažnijih operatera i teretnog i kruzerskog, odnosno putničkog prometa. Ovaj operater upravlja s tri najveće kruzerske i komercijalne luke u Turskoj i to Kusadasi, lukom Akdeniz – riječ je o luci Antalyae, najmoćnijeg turskog ljetovališta te kruzerskom lukom Bodrum.
Pristigla je i prijava Avto Line Grupe iz Moskve koja je interes iskazala preko svoje podružnice u Crnoj Gori, a riječ je o velikoj prijevozničkoj grupaciji. Tu je i ponuda tvrtke Gomilšek iz Slovenije, prvenstveno građevinske tvrtke.
Treba kazati da je Bilić i dosad spominjao barem dvije od četiri sada prijavljene tvrtke, odnosno da su kontakti oko njihova interesa za zadarsku luku postojali od ranije. Kako vidimo barem kod dvije prvospomenute tvrtke riječ je o iznimno značajnim kruzerskim operaterima. Zadar, odnosno Gaženica upravo u kruzerskom turizmu i lučkom prometu gleda jednu od svojih velikih prilika, uz naravno potencijalni trajektni i RO-RO promet. Ovdje uvijek valja spomenuti da je kruzerski turizam jedna od najbrže rastućih grana turizma u svijetu, koji svoj promet prosječno godišnje na svjetskoj razini uvećava za 10%, što je ogroman rast. Zadar je svojevremeno s gradnjom proširenja na Istarskoj obali ušao u red kruzerskih luka i nekoliko se godina, nakon nedostižnog Dubrovnika, čak držao kao druga kruzerska luka na hrvatskom Jadranu. No prvotna se ekspanzija usporila, a nekoliko luka preteklo je Zadar. Potencijal svakako postoji.